Wednesday, September 26, 2007

Burg

Idag har jag iallafall få se en hederlig tysk burg. Fick lite ledigt idag eftersom Andreas som jag jobbar med skulle på en fest nu på kvällen och var tvungen att fixa lite grejor innan dess. Jag tog tillfället i akt och åkte upp till Burg Liebenzell som blickar ut över Bad Liebenzell. Gick inte upp i tornet eftersom jag ville hem före mörkets inbrott. Jag kollade restaurangen och den hade en ganska ambitiös meny med bl a kängurufilé och carpaccio på struts.
Istället för en bättre middag åkte jag hem till Schömberg och letade efter Klinik Schwarzwald. Det var dock inte så lätt att komma fram. Det var avspärrat och det gick en massa konvalescenter utanför så jag ville inte störa, men det kändes inte riktigt som ett ställe Brinkmann skulle jobba på. Så jag åkte hem utan att ta några kort och begav mig istället ut på en löprunda i Schömberg, vilket är ganska jobbigt eftersom det ligger på ett berg. Sedan gick jag och tog en Döner på det lokala kebabhaket som också visade sig vara en sportbar. De visade Bundesliga på betalkanalen Premiere och det var nog den sämsta sändning jag sett. Ingen Glenn och dessutom följde de inte en match utan visade klipp från alla matcher, så man förstod aldrig vilka lag som möttes.
Posted by Picasa

No comments: