Tuesday, March 23, 2010

Lekplats

Igår så åkte jag och Adina till Ikea och köpte en lekmatta kallad Lekplats till Adina, eller LEKPLATS som den heter på IKEA-språk. Besöket inleddes med ett besök i restaurangen och eftersom jag lagt några minuter på att leta upp family-kortet så kunde jag inmundiga en gratis kaffe. Jag köpte även en kanelbulle, som Adina fick smaka lite på och hon verkade gilla den. Sedan gick vi igenom varuhuset och hittade mattan. Jag plockade på oss ett par paket servetter samt ett paket ramar som det var ett bra pris på. Valde av någon konstig anledning en bemannad kassa, vilket jag aldrig gör på Ikea (däremot alltid på ICA och Konsum). Det skulle jag aldrig ha gjort, då det blev strul på något sätt och tanten bakom mig, medvetet eller omedvetet stal mina servetter med ringar på. Efter Ikeabesöket blev det en snabbtitt in på Obs för att se om de hade några bra bebissaker, men det blev bara en kyckling och ett paket Chicky bits.
Adina verkar väldigt nöjd med mattan och kommer nog att tillbringa ett par dagar framöver där, då det har börjat regna.
Posted by Picasa

2 comments:

otto said...

Ska du ta upp golfandet igen?

Mr Marpe said...

Vi får väl se. Det är hård konkurrens om mattan:)