Thursday, April 06, 2006

Cykelservice

I lördags så öppnade det en cykelbutik på torget hemmavid. Jag gick dit och frågade vad det skulle kosta att göra en vårservice på cykeln. Mannen i butiken berättade att en vårservice är mycket omfattande. Han gör en visuell inspektion av ramen för att kolla om det finns sprickor. Sedan smörjer han. För detta skulle han ha 300 kr. Ingår växeljustering frågade jag. Nej, men om man gör det samtidigt som servicen så kostar den 50 kr. Brydde mig inte ens om att fråga vad växeljustering kostade. Antagligen kommer han att få stänga inom kort. En biltvätt kostar ju typ 100 kr.

2 comments:

Farsan_Baloo said...

Goda nyheter från grönt håll. Ta cykeln till Älvängens cykel om nån vecka så fixar han service... på miljöpartiets bekostnad!

Om inte annat får du ju glädjen att snika nån hundring från vårt valrörelsekonto

Mr Marpe said...

Låter som en juste deal, men jag tycker inte att det verkar speciellt miljövänligt att frakta cykeln till Älvängen. Det är ju uppenbarligen för långt att cykla. Förresten är du välkommen hem till mig den 22 april 13-17. Jag fyller 30. Skulle mejlat men hade inte din adress.