Monday, April 10, 2006

Utmaningen

Här har man tydligen blivit utmanad. Har varit lite slö på att läsa bloggar de senaste veckorna. Först finbesök från Japan och sedan datorhaveri. Farsan Baloo har "utmanat" mig och jag antar utmaningen.
1) Hur stor datamängd på din dator upptas av musikfiler? alt. Hur många cd- och vinylskivor äger du? Jag har en låt. HV 71.mp3. Typ 75-100 skivor
2)Senast inhandlade skiva? Tror att det är Magnus Ugglas Karl-Gerhard tolkning.
3) Senast spelade låt? Evert Taube - Calle Schewen

4) Nämn fem skivor som betyder mycket för dig: Skivor betyder nog inte speciellt mycket för mig. Men några jag gillar mycket är Ebba grön- 1978-82, Oasis - What's the story morning glory, Cranberries - den med Zombie, Beatles - den blåa, Beach boys- Greatest hits

5) Nämn tre låtar som inte finns med på skivorna ovan, men som betyder mycket för dig:
Vittring -Magnus Uggla. Finns ingen bättre förfestarlåt.
Blott en dag ett ögonblick i sänder (heter den så?) - jag associerar den med sorg och börjar nästan gråta när jag hör den.
kommer inte på nån mer.

6) Utse tre personer att skicka vidare frågorna till: Shades, Rasmus och Dooz.

No comments: