Sunday, May 14, 2006

Grötfrukost

Idag åt jag för andra dagen i rad gröt till frukost, så man kan börja tala om en ny trend. Igår fuskade jag lite genom att riva äpple över gröten. I morse var det dock bara gröt och mjök på tallriken. Mot alla odds så är det faktiskt inte skitäckligt. Jag kan nog lära mig att tycka om havregrynsgröt. Vad jag har förstått är det också tillåtet med ett visst fuskande i form av äpplemos eller sylt på gröten. Själv tänker jag nog nöja mig med gröt och vid festliga tillfällen riva över lite äpple.

5 comments:

Mr Marpe said...

Även idag måndag åts gröt till frukost.

Shades said...

Du kan ju köra med socker eller äpplemos på. Smarrigt.

Rasmus said...

Man kan blanda i russin med vattnet och grynen innan man tillagar gröten så blir russninen mjuka och goda. Rekommenderas!

otto said...

Koka gröten med riven pecorino. Strö över palmmärg och äppelrisotto. Häll i sedan i korinter och skaka om. Häll sen ner skiten i slasken och ta två gauloise och en kopp kaffe som vanligt fölk. Jävla gunde-wannabe!

Mr Marpe said...

Otto: röda?