Tuesday, May 30, 2006

Shabu Shabu

Igår var jag och käkade Shabu Shabu med Kato-san. Det är en rätt där man får in en tallrik med tunna köttskivor. Det kommer också in en speciell gryta med varm buljong i. Samt en skål med grönsaker. Sedan doppar man köttet i buljongen och sedan i sesamsås. Efter ett tag så kommer det en tjej och häller i lite grönsaker i buljongen. Sedan tar hon upp dem och lägger i en skål med sojabaserad sås. När sedan kött och grönsaker är slut så lägger hon i nudlar i grytan och så serveras en nudelsoppa som avslutning. Köttet vi fick kom från kossor som hade druckit öl, lyssnat på Mozart och fått massage. Jag tog en skiva rått kött och min bedömning är att det var väldigt bra.

2 comments:

Anonymous said...

Fy fan vad gutt du berkar ha det. Kanner man skillnad pa kottkvaliteten nar kossorna fatt lyssna pa Mozart? Vad kallas det? Organiskt har jag hort talas om, men det handlar vad jag forstar mer om att kossorna far strova omkring fritt och atta dassigt gras som inte manipulerats for att se bra ut pa bild?

Mr Marpe said...

Man känner skillnad. Jag tror att det kallas kobebiff. Organiskt eller ekologiskt är nog bara ett spel för gallerierna