Sunday, September 03, 2006

Biltittning

Var med Otto idag och kollade på bilar. Först var vi på Hyundai-handlaren i Tagene, där fanns det inte många bilar, då de huvudsakligen fokuserade på Citroëns öppna hus. Kaffet var slut och det surrade en del bananflugor runt kaffebordet. Sedan var det dags för Volvo. Ny S80:en var snygg men Otto tyckte 365k var för mycket. Sedan kom vill till nästa Hyundaihandlare, denna gången i Sisjön. Här fanns ett större urval och Otto hittade en fin Elantra. Dock ingen provkörning. Vi drog vidare till Toyota. Här var det fullt av folk på parkeringen. När vi kom in möttes vi av en vacker syn i form av en Avensis. Vi gick fram och kollade på den och direkt kom det fram en vacker kvinna och frågade om vi ville provköra. Vi väntade dock lite med provkörningen för att jag skulle få en kopp kaffe. Sedan provkörde vi och Otto reserverade bilen till imorgon lunch.
Därefter drog vi till Kållered, där jag inhandlade GTA:San Andreas. Jag börjar få lite repekt av mina homies nu när jag deltagit i min första drive-by.

No comments: