Wednesday, September 13, 2006

Fotboll och huvudvärkstabletter

Idag börjar fotbollen, dvs idag börjar sändningar från CL och de kommer väl hålla på hela vintern. I tidningar står det en massa om att hockeyn drar igång och att elitserien är så mycket bättre än allsvenskan och det är väl sant till viss del. Även om det inte riktigt går att jämföra. Men att CL är bättre än allsvenskan har väl inte undgått någon och många matcher visas i tv helt gratis gör ju inte valet svårare. Men det är klart ösregn och fulla IFK-supportrar på gamla är ju inte helt fel det heller.
Köpte paracetamol idag. Dum som jag var tog jag det billigaste generiska alternativt. Det skiljer bara 2 kr mellan mina Reliv och riktig Alvedon. Och det är ju inte helt ovanligt att man blir tillfrågad om en Alvedon. Sist kunde jag stoltsera med japanska Aspirin, men nu vet jag inte.

No comments: