Tuesday, May 29, 2007

Plockat ihop

Idag och en vecka framöver har jag mindre kvadratmetrar att leva på. Imorgon bitti skall målarna börja att bearbeta insidan av mina fönster och därför har jag fått tömma fönsterbrädena och gjort plats för en målare framför fönstret. Det betyder att jag fått tömma min köksbänk och tagit bort det som stod under. Jag har rensat garderoben, tagit ner alla gardiner och slängt en massa skräp. Dock har jag inte täckt över någonting, så det blir att damma när målarna väl gjort sitt. Jag fick en lapp från målarna/bostadsbolaget där det stod att de inte ansvarade för persiennerna. Väldigt konstigt tyckte jag så jag ringde och hörde efter och kvartersvärden tyckte det var konstigt. Han sade att jag inte skulle bry mig och att "om de händer någonting, så tar vi den pilsnern då."

No comments: