Tuesday, July 03, 2007

Klippt gräs och eldat

Åkte upp till Svanhult i fredags kväll och började direkt med lite gräsklippning. Batteriet var slut så jag fick ta starthjälp av laddaren. Det var väl ok, men det bodde mycket knott just där jag höll på och pilla med laddaren. Efter att klippning var klar, så fick jag fixa vattnet. Antagligen hade vattnet i slangen dunstat och därför pumpades inget vatten upp längre. Efter lite fixande och trixande (också detta mitt i knottsamhället), så började vattnet forsa ur kranen igen.
Dagen därpå var stora eldaredagen. Regnet stod som spön i backen, så det var bara att dra igång. Vi åkte till Karlsborg och köpte bensin, för att ha nått att tända med (jag ville ha diesel, men pappa tyckte att bensin kan man ju ha till annat också). När vi väl fått fyr på elden brann det som sjutton och vi han knappt mata den i den takten som behövdes.
På söndagen så skurade mamma i sjöboden och jag skurade båten. Sedan lade vi i båten och fikade nere vid sjön.

No comments: