Wednesday, June 27, 2007

Plattv

Tv:n pajade förra veckan. Med ett poff så krympte bilden ihop och sedan stängde tv:n av sig. När man sätter på den så tänker den ett slag för att sedan stänga av sig.
Alltså har jag ingen tv och är mer eller mindre tvingad att köpa en ny. Och det verkar ju som om att det är plattv som gäller. Dessutom är det nog LCD eftersom de verkar vara lite billigare än plasma. Kanske stämmer inte detta om man tittar över 10000, men det har inte jag gjort. Att det skall vara HD-ready verkar vara ganska klart. 1080p kostar ju minst 14000 och det är i dyraste laget. Hade hittat en LG för 7990 och tänkte slå till, men sedan fick jag kalla fötter. Tänkte nästan åka tillbaka idag, men när jag var och kollade så köpte jag en 220V -> 5V USB omvandlare och den funkade inte. Kanske har de samma kvalitet på TV-apparaterna.
Nej, det kanske blir att köpa en ny tjocktv. Magnus har ju en 29'' Philips för under 3000 och den gör ju jobbet.

4 comments:

Unknown said...

Kols kan ha en som han vill bli av med. Annars rekommenderar jag ATEC LCD 32" på Netonet. Ligger under 5000. Snygg, bl a. Netonet har generösa öppet köp-regler också. Ej 100 om de även gäller TV men det borde de väl göra. 720p.

Mr Marpe said...

Kols säljer ju sin tv för 1000 kr. Rätt mycket för en tv som ingen vill ha.

Unknown said...

Klart du ska ha en LCD marpe! Hur var midsommar föressten. Vi saknade dig i Blekinge.

Anonymous said...

Jag tycker du skall bidra till vart kapitalistiska samhalle med en dyr platt tv. Har man utgifter kommer inkomsterna eller hur var det?!