Thursday, June 14, 2007

Tvättar

Sitter och väntar på att ett par maskiner fulla med tvätt skall bli klara. Under förra passet så passade jag på att plocka 80 fläderblommor. Det skall enligt receptet räcka till 6 liter saft och det är ju ganska så nice att ha. Dock verkar det vara lite för varmt för att kunna "ställa bunken kallt i fem dygn", så jag har lagt blomklasarna i frysen. det var såklart Stina som rekommenderade det.
För att kunna lägga in påsen i frysen var jag tvungen att göra lite plats. Då hittade jag en gammal glasförpackning fylld till brädden med flädersaft. Så nu håller jag på att tina saften för att kunna ta mig en slurk framåt kväll. Till det har jag tänkt mig lite fläskfilé som jag också hittade i frysen. Måste nog bli en tur till ICA för att köpa lite potatis också.

2 comments:

Shades said...

Det låter ju kanonsmarrigt med flädersaft.

Mr Marpe said...

Jodå, den gamla saften var finfin. Har köpt citroner och socker för nästa laddning