Tuesday, October 23, 2007

Bärande våg

Idag har jag fått min nya fräcka mobiltelefon med 3G. Dock har idioterna på Tele2 glömt skicka ett SIM-kort. Redan igår inaktiverade de det gamla och sedan dess har jag varit onåbar. Jag ringde och frågade om de inte kunde aktivera det gamla, men det kunde de inte. De tyckte istället att jag skulle kontakta the phone house alternativt SIBA. Varför skall jag ränna runt halva stan när det är de som har klantat sig. Förhoppningsvis byter vi till Telia inom en snar framtid.

2 comments:

Unknown said...

Det blir alltid fel när jag har med Tele2 att göra. Men jag vet att de, mha siffrorna på kortet, har kunnat koppla in ett gammalt SIM-kort på mitt abonnemang när de inte klarat av att skicka ut nytt SIM-kort som utlovat. Det kanske hjälper att ringa kundtjänsten och hoppas att man får prata med nån vettigare där. Tror att de skiljer på 2G, 2G/3G och 3G-SIM-kort, kan ha något med det att göra - du kanske har ett 2G-kort. Vad blev det för lur?

Mr Marpe said...

Det blev en 6110 Navigator. Inget WLAN, men det verkar som om man kan köpa kartor för utlandsbruk.