Tuesday, February 02, 2010

Pappaledigheten har börjat

Igår gick jag och Adina runt på stan. Först gick vi till Batterilagret och bytte batteri i bilnyckeln. Därefter gick vi till Filippa K på Södra Larmgatan och där investerade jag i en mössa av ull. Det var 50% och vädret tillät inte vidare prutning. Sedan gick vi hem och kokade potatis och BabySemp. På eftermiddag gick till BVC och vägde, mätte och bokade ny tid. Vi klättrade upp på Masthuggsberget för att genast vända ned mot Bangatan och fruktaffären. Morötter och frukt inköptes och därefter gick vi till ostaffären och slaktaren i Briggen.
Idag har vi varit på lite större äventyr; vi har varit i Lerum och hälsat på den nya lilla kusinen. Han föddes i lördags och var inte så stor. Jag lagade lite mat till familjen och så åt vi semla. Astrid, Magnus, Adina och jag var ute i snön men Astrid vill in och mysa i soffan igen. Inte så konstigt med tanke på vädret. Nu håller jag på att förbereda middagen och skall snart ge Adina en dos mat.
Posted by Picasa

No comments: