Wednesday, February 03, 2010

Tvätt

Dagen har gått i tvättens tecken. Det började vid åttatiden och jag och lämnade vi vid elvatiden. Sedan har vi sorterat tvätt.
Vi tog dock en liten paus och gick till Slottskogen. På vägen dit köpte jag en kopp choklad på Zebeda. Kostar 10 kr och är ganska bra. Tittade lite på sälarna i sin vak och pingvinerna som hade flyttat in. Därefter blev det en tur till Hemköp och sedan till Fram. Där köpte jag kycklingen och ekologisk jäst. Den kostade typ 6 kr styck eller nått sånt. Hoppas den är bra! Såg på danska 'Bullar av stål' igår och då rekommenderades tysk ekologisk jäst. Så nu har jag köpt det. Har även gjort en lite pastadeg, så nu börjar det bli dags att kavla ut den, så att Stina kan få mat när hon kommer hem.
Har även hunnit med att lyssna på radions P1 och där var det med en tant från SvD som apropos utnämningen av Birgitta Ohlsson (stavar hon så?) förklarade att kvinnor måste vara hemma med sina barn, eftersom det finns en speciell anknytning (eller vad hon kallade det) mellan mor och barn. Finns det ingen sådan anknytning mellan mig och Adina? Tycker hon verkar vara rätt glad när jag tar hand om henne.

No comments: