Sunday, June 11, 2006

Lillsemester

I fredags drog jag och Otto iväg efter en veckas slit. Vi styrde kosan mot Svanhult och lördagen spenderade vi på Unden med att ta en båttur. Vi hade snackat om att fiska, men ansåg att en båttur var trevligare. Efter båtturen tog vi bilen i nordöstlig riktning. Ett stopp på grillen i Hammar där vi njöt av den lokalproducerade drickan. Jag drack Syd och otto krusbärsdricka. Sedan stod jag på för att hinna till Linköping och matchen. Vi kom nästan fram i tid. I linköping väntade Sören med ny lägenhet och dukat bord. Kvällen blev ganska sen och Otto tyckte att jag var lite taskig mot Norrköpingsbruden, när jag sade "gate upp och gate ner och bara glaner i fönstren" varje gång hon skulle berätta något. Söndagen firades i stillhet med glass på Bellevue i Linköping. På vägen hem stannade vi på RASTA utanför Ulricehamn. Jag åt äcklig pasta med kyckling. Nu är jag hemma och har precis tagit bort fästingen jag skaffade mig igår.

No comments: