Sunday, June 25, 2006

Midsommar

Nu har det varit midsommar med nubbe, sill jordgubbar och fotbollsförlust. Jag firade nere hos Johan och Anna i Blekinge. Fick möjlighet att träffa deras dotter Alva. Hon har ganska snäll men hon tyckte nog inte om mig, eftersom hon skrek när jag tog i henne. Träffade även Erik och Annas son Filip (eller hur det nu kan tänkas stavas). Han skrek inte, men å andra sidan rörde jag honom inte. OP var den godaste snapsen och den franska löksillen var nog den bästa sillen.

2 comments:

Anna said...

Var inte blyg nu Martin. Filip gillade ju din sångröst skarpt - gapskrattade när du sjöng den där Zlatanlåten för honom :)

Missade vi alltså en båtutflykt? Det var ju snopet.

Mr Marpe said...

Det var ju kul att nån tyckte jag var lite rolig. Det var synd om er som missade båtutflykten. Vi hade nog kunna klämma ner er i båten också. Vi var fem vuxna en hund och en bebis. Maria var dessutom lite rädd för att åka så Johan berättade inte att man bara fick vara 4 personer i båten.