Tuesday, June 13, 2006

Triathlon

Idag har jag ägnat mig åt triathlon. Det började med att nätverket slutade fungera på jobbet. Då bestämde jag och Otto att vi skulle spela tennis istället för att jobba. Det visade sig vara ganska jobbigt och vätskekrävande. Det kom också fram att jag var rätt dålig på tennis. Efter ett tag så kunde jag dock under exceptionella förutsättningar få till en och annan hyfsad serve. Därefter bar det iväg till Härlanda Tjärn. Jag simmade lite grann och sedan fick jag en Storstrut av Jenny. Tack så mycket.
Nu var det dags att åka hem. Väl hemma från badstranden ringde Tove som hade varit och shoppat kläder och tyckte att vi skulle slå golf. Jag föreslog att vi skulle åka till Partille så att hon kunde visa sin nya bil på vägen. Det var en fin bil med 2.0 liters motor, sex växlar och en jättekonstig nyckel. Slagträningen gick hyffsat bra.

No comments: