Saturday, October 21, 2006

Idol 2006

I väntan på Kungenprogrammet igår så var jag tvungen att fördriva tiden med något och det blev så att jag tittade lite på Idol. Man hade hört mycket om den elaka juryn. Om hur taskiga de var och att de var de enda som sade till folk när de sög.
Jag började kolla på en kille som heter Danny. Han skulle sjunga "Sweet child of mine". Han såg ut som han kom från en sådan där ansiktsbehandling med gurkskivor och jag tror inte ens att han sett en flaska bourbon. Sedan började han sjunga och det lät inge vidare. Till och med jag hörde att han missade de höga tonerna och han såg ut som det lilla barnet han sjöng om. Vissa tyckte nog att Axl såg lite löjlig ut när det begav sig, men den här killen tar priset. När han var klar fick han stående ovationer av publiken och juryn prisade honom. Alla utom Clabbe som smög in lite besk kritik. Alla heder åt honom. Den där hemska juryn ger jag inte mycket för.

No comments: