Sunday, January 28, 2007

Museum och cirkus




Igår så började vi dagen med att åka till Fairlane shopping center. Jag köpte ett par nya skor för $13. Jag tittade på ett par för $80 och frågade han som jobbade där om han trodde de var bra att ha utomhus i det väder som råder. Han rekommenderade då $13-skorna, så jag slog till på ett par ):or, vilket jag tror betyder 42:or. Sedan stack vi till the Henry Ford Museum. Där kollade vi på en annorlunda villa, massa bilar och flygplan samt världens största lok.




När vi var klara på muséet så drog vi upp till Birch run för att shoppa lite. Det visade sig att outleten hade tappat i kvalitet, men jag lyckades ändå få tag på lite strumpor, ett par skärp och en s k plånbok (i själva verket får bara sedlar och kort plats).


På väg därifrån så åkte vi till Palace of Auburn Hills och Pärs lyckades köpa de sista biljetterna till Cirque de Soleil arenaföreställning "Delirium". Det var en fantasisk show, med musik, ljus och fantastiska dansare. Jag var mest imponerad av akrobaterna som jobbade med nåt slags tygstycken som trapets, men det fanns även andra väldigt skickliga artister. Tyvärr var jag fortfarande lite jetllaggad så jag slumrade till vid nått tillfälle.

No comments: