Saturday, January 20, 2007

Snö

Idag så kom då äntligen snön. Visserligen hade vi besök av kung Bore i november, men det är glömt nu. Nu ligger det ca en decimeter snö på gatorna och det är halt. Jag tog en tur till Klädkällaren i Hjällbo för att hitta en Hawaiiskjorta. Jag tänkte att det är nog ungefär som Ullared och i Ullared finns ju Hawaiiskjortor. Det påstår Anna i allafall.
Det tog sin lilla tid att åka dit, då snösvängen inte riktigt kommit igång. Jag såg dock inga olyckor på vägen. de flesta tog det ganska lugnt. Väl på plats började leta hawaiuiskjortor, men hittade inga. Ett telesamtal till brorsan löste dock skjortfrågan och jag kunde helt avslappnad njuta av atmosfären på Klädkällaren. Priserna var det inget fel på. Vit skjorta+slips 35. Tyvärr inga 39-40, men de flesta andra storlekar. Det blev dock inget köp av skjorta, men jag hittade presenter till de både födelsedagsbarnen som firar med Hawaiitema.
På vägen hem passerade jag Kajs däck och det verkade som om han hade en del att göra idag.
Aloha.

No comments: