Wednesday, July 12, 2006

Äntligen ett bra skäl att ta vagnen


Nu har det öppnat ett nytt kafé mellan Domkyrkan och jobbet. Det var alldeles nystartat; hade öppnat under min semestervecka.
Tog en vanlig standardespresso. Den var god, men chokladen var väl sådär. Priset var helt ok. Det kostade 12 och det är i mina ögonen en kvalitetsstämpel. Inget bra espressoställe tar över 12 kr för en enkel. Centro och frisören tar 10 och Viktoriapassagen 12.
Förra året eller om det var två år sedan så började Bliss med lunchservering under semestern. Jag var själv på kontoret den veckan och spisade i min ensamhet den ena lunchen bättre än den andra. Tyvärr så tappade Bliss efter ett tag och nu har de eventuellt slutat med lunch. Hoppas att inte kafét går samma öde till mötes. Jag längtar till hösten, när man med gott samvete kan åka vagn igen. I och för sig har jag ju slarvat med cyklandet en del. Men idag tänkte jag cykla hem iallafall.

3 comments:

Mr Marpe said...

Tog en på lunchen också. Chokladen var nog inte så äcklig egentligen

Anonymous said...

Enligt en vd i bekantskapskretsen har du sagt att man endast får köpa espresso för 10. Han vägrade tex att gå till viktoriapassagen när priset var 12. Jag flaggade för att även en 12:a kan vara ok men det bet inte. Bäst att du reder ut begreppen vid tillfälle.

Mr Marpe said...

10 kr betyder ju typ 10 kr och sedan får man använda sitt eget omdöme. 19 kr är till exempel inte 10 kr, men 12 kr kan mycket väl vara det