Sunday, July 23, 2006

Premiär

Efter gårdagens golfkursavslutning, så var det stor buffélunch i Svanhult. Min morbror och hans fru var där liksom två av Magnus kompisar. Efter maten badade vi och sedan så anordnade jag en liten fyrkamp där bland annat luftgevärsskytte och differens motorgräsklipparåkning ingick. Magnus sade efter kaffet att det var hög tid att fiska och det var det verkligen. Magnus hade förberett med mask, men jag föreslog att vi skulle ha lite drag i på vägen till metet. Vi knöt på några Fladendrag märkte med Abborre. Jag direkt ta över ett spö som inte funkade och fick rulla ut för hand. Så fort linan var ute så nappade det. Jag drog upp en fetingabborre. Vi vände och körde en ny runda och nu var det Magnus tur. Tyvärr hade det nu blivit ganska mörkt, så vi åkte in till land delade abborrarna i mindre bitar och agnade kräftburarna. Imorse hämtade vi dem och kunde leverera 14 kräftor till mamma för kokning. På det hela taget en mycket lyckad lördag.

2 comments:

Anonymous said...

Man undrar om det verkligen var så mycket till fetingaborrar om ni använde dem till agn...

Mr Marpe said...

En abborre gör ingen sommar...