Saturday, April 14, 2007

Jag mötte Lassie

Eller snarare Lassie backade nästan i mig. Nåväl. Jag var på väg in till stan för att kolla in garage sale på Magasinsgatan. Eftersom väderprognoserna prognosticerat sol så skulle marknaden hållas utomhus och jag tänkte åka dit för att iallafall få mig en fin espresso från Magasin 11 och kanske köpa med mig lite bönor.
Vid lilla bommen ungefär så var det ny väg man skulle ta för att åka längs kajen. Man skulle svänga in till rondellen vid Nordstaden och ta andra till vänster det var inte jättelätt att haja och cabrioleten två bilar framför mig förstod det inte. Han började backa när han märkte att han bara skulle komma till Operan. Bilen framför trängde sig förbi (helt enligt lagen), men väntade och tänkte vad är det här för en idiot. Men visst man skall väl ha lite överseende med turister som inte kör där dagligen. När han var klar med sin manöver vände han sig om och tackade. Det var då jag såg det. Det var Harald som hade kört fel.

No comments: