Tuesday, April 10, 2007

Påskhelgen

Påskhelgen började med däcksbyte i Jönköping. Det tog lite extra tid eftersom när jag lämnat nycklarna till en verkstadskille och han precis skulle till att köra in så dök en försäljare upp och körde in sin SUV för att få ett par fula fälgsidor monterade. "Som tur var hade du full tank" som verkstadskillen sade, han verkade inte helt nöjd med säljarens beteende.
På långfredagen åkte vi till farmor och fikade lite med henne. Mamma hade köpt lite nya kläder och lade upp byxorna till rätt längd.
Jag fortsatte till Stockholm, tog södra vägen. Direkt efter rondellen i Arboga, så fick jag en klassisk helljus trippel i ansikten och strax efter hade polisen haffat en påskfirare. Jag höll 90 och kom så småningom fram till Stinas syster Johanna och Johannas pojkvän Jerker som bjöd på födelsedagsmiddag hemma i Årsta. Jag var sen men det fanns en portion påsklamm kvar till mig

No comments: