Tuesday, November 28, 2006

En trevlig helg

Den började med att jag kände mig ganska trött på fredagseftermiddagen. Otto som kände sig ungefär likadan tyckte att vi skulle ta en öl på Bishop's, så att vi skulle piggna till och kunna uppträda normalt på våra respektive AW-åtaganden. Jag skulle 17.30 till Mañana där jag skulle träffa Stina som var i stan för att fira sin födelsedag med sina göteborgsvänner. Väl där började jag med ett glas sherry för att följa upp med ett antal glas mousserande vin. Jag och Stinas kompis Kristian (eventuellt Ch) dissade statens överbeskyddande av sin medborgare och det visade sig att Kristian inte använde bilbälte på den tiden det kostade 400, men nu när de höjt bötesbeloppet till 1200, så tyckte han att det blivit väl dyrt att unna sig lyxen att inte bälta sig. Sedan kom Linnea dit och Kristian hade en ganska hård ton mot henne då hon jobbade med arbetsskydd och jag var tvungen att hålla med Kristian i princip, men försökte vara lite mildare. Hoppas att hon inte blev ledsen. Hon verkade vara rätt glad senare på kvällen.
Efter tapasätningen inmundigades öl på diverse ställen dessutom midori, tequila och nått annat. Det blev med andra ord ganska sent. Lördagens nöje blev därför att engagera sig i sprintvärldscupen. Framåt kvällen lagade jag wienerschnitzel tillsammans med Magnus och Jessica.
På söndagen var man pigg och fräsch igen. Det blev promenad i parken och fika på Rosenkaféet i (på?) Trådgårdsföreningen...

1 comment:

Anonymous said...

Kristian verkar ganska kompromisslös om det var du som fungerade som modererande kraft. Du brukar ju inte tveka inför att på fyllan skälla ut folk som gjort fel yrkesval :)