Thursday, November 30, 2006

Lite adventspynt


Efter infrysande av löjrom så åkte jag och Otto till IKEA för att jag skulle köpa lite pynt och Otto skulle köpa en ny Billydel. De hade inte Ottos billydel, så han köpte en annan. Det kan man tydligen göra.
Jag köpte ljus (behöver man alltid), snapsglas (behövs vid snapsning), Glänsastjärnor (behövs till advent). När jag kom hem så skruvade jag ihop Glänsagrejorna och satte dem i köksfönstret. Jag gick också och hämtade jullådan. I från den plockade jag fram adventsljusstaken och adventsljusstaken. Alltså den elektriska och den som går på ljus. Den elektriska var trasig, så nu måste jag köpa reservdelsljus. Den andra är apterad, men man får ju inte tända förrän på söndag och då bara ett ljus.

5 comments:

Anonymous said...

Jag tror ikea har sin huvudsakliga omsättning i form av att folk alltid köper ljus.

Anonymous said...

Nu valde jag visst anonym kommentar pga klantighet.

Anonymous said...

Jag köpte inga ljus.
Däremot gick det inte att använda billydelen + att jag köpte sängöverdrag i fel storlek.

Kanske är folks idiotinköp en del av omsättningen också-

Anna said...

Nämen, titta vad fint du har det! Är det ljuskransen från Ikea som hänger i fönstret? I så fall mycket snyggare än kopian jag köpte i Ullared...

Mr Marpe said...

Tack skall du ha. Jo det är IKEA-ljuskrans och i det andra fönstret är det två små kransar