Tuesday, November 21, 2006

Vegetariskt

Det har ju gått en del rykten om att mrmarpe har blivit vegetarian och det stämmer inte till hundra procent. Däremot är det så att jag denna vecka testar hur det är att ta det andra alternativet på lunchen, dvs fisken och på kvällarna försöker jag att ta mer helvegetariskt; ost och ägg är dock självklart tillåtet. Än så länge pekar det på att man inte kan leva utan kött en längre period.
I söndags åt jag stekta squashskivor med quinoa och tomatsås, en mycket god måltid. Igår blev det forell till lunch och linsgryta till kvällsmat. Linsgrytan var gjord på linser, tomater, kokosmjölk nötter och ananas. Den var väldigt smakrik, men det känns lite stabbigt att äta sig mätt på. Ungefär som ärtsoppa, gott i små mängder. Idag har jag ätit kolja till lunch, medans de andra satt och tryckte i sig fläsk med raggmunk. Jag blev ju förstås hungrig redan vid tvåtiden och då blev det en 7-bitars sushi från sushibaren på Magasinsgatan. Ikväll blir det pasta med lite grönsaker i. Vi får väl se hur länge jag klarar mig...
Jag har iallafall lärt mig vilka uppoffringar en vegetarian, jude, muslim och Otto gör varje tisdag.

No comments: