Thursday, January 12, 2006

Everything you always wanted to do...

Nästa dagligen, i alla fall varje vecka så kommer rapporter om att antalet biobesökare minskar och att filmindustrin är i kris. Tacka fan för det! Biografer är väldigt sunkiga. Folk äter hamburgare i salongen, pratar och så finns det ingenstans att hänga rocken. Om inte det vore nog så är utbudet av film undermålighet. Det består till 99,9 % av den senaste månadens kalkonrullar.
Igår satte jag mig tillrätta framför TV:n tryckte in en skiva i Xboxen och lutade mig tillbaka. Jag kunde trycka på paus om det tryckte på eller om jag ville gå och hämta mer chips. Dessutom var filmen av högsta kvalitet; "Frukost på Tiffany's" från 1961 är faktiskt en av de bästa filmer som gjorts, i kategorin romkom den absolut bästa.
Jag beställde filmen på postorder i måndags och igår låg den på dörrmatan. Visst man måste planera två dagar i förväg och posten kommer inte på lördagsöndag, men man kan ju alltid pipa iväg till melody line om det krisar. Fast frågan är ju om man behöver någon mer film nu när man äger Audrey Hepburn och kan göra allr man någonsin viljat göra tillsammans med henne...

No comments: