Friday, January 27, 2006

Kvällens dejt

Varit på dejt ikväll med Filippa och det blev ganska dyrt. Men vad mycket kläder jag fick. En ny kostym, en dunjacka, två par jeans och en t-shirt. Varför finns det inte fler kvinnor som Filippa? Varför finns det inte fler kläddesigners som Filippa? Jag tog bilen ner till Kungsbacka och Freeport. Började med att gå in till Filippa. Det faller ju sig ganska naturligt då detta är den första butiken. Plockade direkt på mig en hög med kläder från fyndbord och då fick jag se att förra årets fynd min favvokostym fanns till försäljning och till det facila priset av 700. Tog med en kostym(2 kavajer) och resten av högen in i provrummet. Jag bestämde mig för att ta allt i högen och sedan för att välja en kavaj storlek 50. Lämnade allt i kassan och gick en extra sväng. Hittade en juste jacka, men kände att det kanske ändå inte var något. Det kan ju finns något i någon annan butik. Det visade var en helt felaktig tanke; trekvart senare var jag tillbaka i butiken och köpte jackan. Undrar varför de har några andra butiker än Filippa K

1 comment:

Mr Marpe said...

Visst är jag en kärring, men jag kastar inte sten i glashus ;)