Tuesday, January 31, 2006

Favoriträtt


Jag läste i Connaisseur för ett tag sedan om företagsledare och andra allmänt rika som listade sina favoriträtter. De allra flesta sade stekt fläsk och det kan man ju förstå. När jag blir stenrik och de intervjuar mig så är det inte omöjligt att jag svarar samma sak, men det är också möjligt att jag säger fläskkotlett och makaroner. Man steker fläskotletten späder med lite soja och lite vatten och får då en juste sky som man slår över sina smör slungade makaroner. Jag föredrar idealmakaroner framför de lite sladdrigare snabbmakaronerna. Men det är inte alltid så lätt att ta rätt.

3 comments:

otto said...

nån som precis lärt sig att posta bilder i bloggen?

Mr Marpe said...

Tydligen. Men det är rätt intressant hur Idealmakoroner har blivit röda.

otto said...

aha så det var det som var spaningen? Var de gröna förut eller?

Är ingen miljonär och äter således inte makaroner.