Sunday, January 22, 2006

Skidväder

Idag masade jag mig ut i skidspåret och jag var inte ensam. Parkeringen vid Härlanda tjärn var helt full så jag fick åka till Skatåsparkeringen. Hittade ut i 2,5 km spåret och hade ett ganska bra tempo till 2 km kvar skylten. Efter det lyckades jag bara köra om en gubbe i 75-års åldern och en man som inte var så himla bra på skidor. Precis innan sista uppförsbacken, så blev jag omkörd av en tjej i 20-årsåldern. Hon såg iofs ganska vältränad ut, men jag tänkte inte släppa någon lucka ändå. Därför pinnade jag på som besatt uppför backen men när jag kom upp var det trots allt en lucka och och jag höll på att kräkas. Jag pustade ut i nedförsbacken som leder mot mål och det sista jag såg innan jag klev av var hur tjejen åkte vidare för ett varv till. Själv letade jag mig upp till caféet för att få någon drickbart.

No comments: