Tuesday, January 03, 2006

Årets julklapp

Förra året tappade jag en julklapp som jag fått av min lillebror. Det var en blå minnessticka som rymde massor av musik. Jag skulle ta med den ut till bilen och tappade den på vägen. Det hade fallit en del snö den här dagen så jag antog att den stickan hade lagt sig i någon driva. Idag så bestämde jag mig för att ta med mig inneskor till jobbet. Jag nyttjade samma kasse som jag baramina skor i på nyårsafton (dagen då stickan försvann). När jag hade fått på mig mina tofflor och var i färd med att slänga plastkassen så kände jag att påsen inte var tom. Jag tittade efter och fann min blåa sticka. Den hade alltså in mött en säker död i en snödriva utan letat sig ner i min skopåse. Dagen kunde knappast ha börjat bättre; Mr Marpe har fått årets första julklapp.

No comments: