Thursday, August 03, 2006

Gamla kläder

Det började med att jag hade tvättat och skulle lägga in lite rena t-shirtar i skåpet i klädkammaren. Där låg redan lite kläder huller om buller, så jag tänkte att om jag tur ut dem och viker ihop dem så tar de mindre plats. Sagt och gjort.
På hyllan låg dock inte bara t-skjortor utan också jeans och kortärmade skjortor. Jag kollade nästa hylla för jag tänkte att det kanske går att hitta fler jeans där och så kan man organisera om det lite och så blir allt jättebra. Till slut var vardagsrummet fyllt med olika högar, fina t-shirtar, fula t-shirtar, roliga t-shirtar, jeans, byxor, collegetröjor, stickade tröjor. I det läget tog jag beslutet att slänga en massa kläder i alla fall lägga vissa av kläderna i en hög som inte skall in i klädkammaren igen. Borta är min gamla svarta lacostetröja som jag köpte av en gatuförsäljare på Drottninggatan i Sthlm fär ca 15 år sedan, borta är också min GAP-byxor som jag köpte i SF under Telia Study Tour 99. Plus typ 10 par byxor, 10 par tröjor,20 t-shirtar etc.
Jag har dock inte slängt några skjortor (jo en mörkgrön), kostymer eller underkläder. Kostymer är ju lite för dyra. Skjortorna har jag glömt hos mamma och pappa (i alla fall lejonparten) och vem slänger underkläder? Okej, man kasserar strumpor när de går sönder i hälen när man sätter dem på sig. Men kalsonger? Det är alltid bra slippa tvätta en dag.

No comments: