Monday, August 28, 2006

Utmaning från Anna

Anna skickade denna utmaning och nu har jag funderat lite utan att komma fram till några bra svar (saften blev ganska bra, funderar på att söta den lite, lite till).

Fyra arbeten jag haft i mitt liv:
Har nog kanske inte ens haft fyra arbeten men jag skall försöka.
  • Jobbat med rekrytering, Chalmers
  • Programmerat på fläkten
  • Skickat brev på Domstolsverket
  • Nu programmerar jag på Smart Eye
Fyra filmer jag kan se om och om igen:
Nu gäller det att vara sådär lagom pretentiös.
  • Cabaret, dels för att Liza Minelli är snygg. Men också replikskiftet.
    • Brian: Screw Maximilian!
    • Sally: I do.
    • Brian So do I.
  • Karl-Bertil Johnssons julafton, den ser jag om och om igen.
  • Frukost på Tiffany's, Audrey Hepburn!
  • De omutbara, en bra film om Al Capone.
Fyra städer jag bott i
  • Solna, "När AIK tar två poäng, då vill jag vara i Solna"
  • Bankeryd. Det är väl knappast en stad. Knappt en förort längre.
  • Jönköping.
  • Göteborg.
Fyra TV-serier jag gärna ser:
  • CSI, bara 40 minuter kvar.
  • Gilmore Girls
  • Ed
  • Vita Huset
Verkar som om Kanal 5 har bra smak :)
Fyra ställen jag vill åka till:
  • Machu Picchu, eller vad den där indianstaden heter.
  • Paris, har aldrig varit i Frankrike.
  • Narvik, det skall vara vackert där. Eller någon annanstans i Norge för den delen.
  • Den där kinesiska staden där terracottaarmén finns.

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:

Fyra favoriträtter:
  • Biff Rydberg
  • Stekt fläsk med löksås
  • Fläskotlett med makaroner
  • Sill och potatis

Fyra ställen där jag trivs:
  • Hemma
  • Svanhult, ca 2 mil norr om Karlsborg
  • På jobbet
  • I baren

Fyra bloggare jag vill utmana att svara på dessa frågor:
Sedan vet jag inte om det är någon mer som läser.




No comments: