Saturday, August 12, 2006

Vänster eller höger?


Nu är det snart dags för val och det gäller att bestämma sig. Skall borgarna få ta över eller skall vi behålla Göran i fyra år till? Jag trodde jag var säker på vad jag skulle rösta på. Men genom att köra G-P:s valkompass så har det visat sig att M har med gemensamt med mig än vad jag trodde.
Om man bor utomlands och läser den här bloggen, så kan det vara bra att tänka på att det snart är dag att brevrösta. I USA kan man rösta på följande platser. Tänk på att det är en skyldighet att rösta även om man inte tar del av vårt fina välfärdssystem!

3 comments:

Mr Marpe said...

Körde precis DN:s test under rubriken Val 2006. Där blev jag 80 procent centerpartist, 79 procent folkpartist och 78 % moderat samt kristdemokrat. Nästa parti är (s) på 31 %. Verkar som om jag har bestämt sida men inte vilket parti.

Anonymous said...

Nar skall postrosten vara inne da for oss jankare wannabeez?

Mr Marpe said...

Här kan man läsa mer.