Sunday, August 13, 2006

Kalas

Igår tog jag bussen ut till Nödinge för att gå på trettioårskalas. Det var ett fint kalas med skjortor. Jag trodde att det var jeans och t-shirt som gällde. Trettioåringen hade lagat kanongott käk. Vi bjöds på lax, kyckling, korv och nykokta rödebetor. Till dessert serverades hovdessert och sedan bjöds ett glass champagne. På det hela taget en mycket stilig tillställning.
Sedan tog vi bussen in till staden och Kalaset. Jag tappade bort trettioåringen i vimlet och när jag återfann honom hade jag redan stämt träff med J. J var på Stora teaterns uteservering. När jag kom dit var det vakter och kö, men eftersom jag var själv var det inga problem att komma in. När jag lokaliserat J och stod och snackade så drogs det upp ytterliggare ett snöre. Tydligen var man nu tvungen att köa mellan de olika delarna av serveringen. Tur att vi redan var längst in. Var inne i teatern en sväng för att kissa och köpa öl. Tittade lite på bandet som spelade men de var inte så bra och när jag kom ut hade de andra bestämt att det var Dingon som gällde. Tog en Dingo Special och njöt i den 45 gradiga värmen. Otto ringde och vi träffade honom vid valand. Drog in på Lipp och kollade på Janne Schaffer som drack öl. Vi spelade lite hänga gubbe och sedan tände de lyset. J ville avsluta på Dubliner's men jag och Otto tog vagnen hem. En lyckad kväll som inleddes med en lyckad fest. Tack Marcus!

No comments: