Tuesday, August 15, 2006

Simning

Man vet att hösten har dragit igång på allvar, när man känner att man skall iväg och träna. Jag gick upp fem kilo och börjar närma mig normalvikt och det är ju något man vill undvika.
För att orka med träningen så kände jag att jag behövde energi och styrde därför kosan mot de gyllene bågarna. Det visade sig dock att det var fullt av turister och skolungdomar där och att de inte har något VIP-system för oss trogna eftermiddagskunder. Därför hakade jag på Otto till Billhälls (jag vet att det heter Hemköp, men det känns mer genuint att säga Billhälls). Där inköptes ett litet paket Keso, en tomat och en halv kyckling. Detta fick sedan agera McDonald´s-substitut och det gjorde faktiskt ett ganska bra jobb.
Trots min fina energiuppladdning så var det ganska jobbigt att simma den där kilometern. Nästa gång kanske det blir lättare. Planen är nämligen att besöka det närliggande bryggeriet efter förättat värv.

No comments: